دیدار دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با معظم له

باید عزت و اقتدار سر لوحه کار تیم مذاکره کنند باشد

0262e7fa-2523-45f9-97f5-e86e8d0a1c74

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر امور خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران؛ دکتر امیر عبداللهیان با اشاره به آیات قرآن کریم فرمودند: یکی از دستورات موکد اسلام حفظ عزت و عظمت مسلمانان در مقابل دشمنان است و مسلمانان باید همواره عزت و اقتدار خویش را حفظ کنند. از این رو باید در برجام خطوط قرمز و مصالحه ملت حفظ و موضوع افغانستان به طور جدی پیگیری شود.

مرجع تقلید شیعیان در ادامه به دشمنانی استکبار جهانی اشاره نموده و افزودند: استکبار جهانی به سرکردگی امریکا همواره درصدد استعمار ملت های مسلمان بوده و هستند. از آغاز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز شاهد توطئه ها و فتنه انگیزی آنان بوده ایم ولی به عنایت پروردگار و رهبری حکیمانه امام راحل «رحمت الله علیه» و رهبر معظم انقلاب «دامت برکاته» و هوشیاری مردم و مسئولین تمام آنها نقش بر آب شد و ایران اسلامی با حفظ اقتدار توانست قدرتمند تر از هر روز در مقابل زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستد.

معظم له آمادگی دفاعی در مقابل دشمنان را بسیار ضروری دانست و فرمودند: یکی از راه های حفظ عزت و عظمت توجه به خط قرمزهاست. توان موشکی جمهوری اسلامی  یکی از خطوط قرمزی است که نباید درباره آن با دشمنان مذاکره نمود. باید عزت و اقتدار سر لوحه کار تیم مذاکره کنند باشد.

حضرت آیت العظمی نوری همدانی «مدظله العالی» داشتن بصیرت و آگاهی نسبت به اوضاع زمان را بسیار مهم دانست و افزودند: متاسفانه حکومت های سلطه گر غربی با اختلاف افکنی و درگیری میان مسلمانان به دنبال مقاصد شوم خود هستند؛ امروز اوضاع در  یمن، عراق، افغانستان، لبنان، بحرین، سوریه تنها به نفع استکبار است که باید ملت های مسلمان در مقابل این فتنه ها بیدار و هوشیار باشند. باید توجه داشت مذاکره خوبه است و باید انجام شود اما با توجه به سوابق و عهدشکنی ها اعتماد کار سختی است.

معظم له فعالیت وزارت خارجه در این چند ماه اخیر را مثبت ارزیابی نمودند و فرمودند:شخص وزیر خارجه بحمدالله انقلابی و پیگیر و توانمند است.

مرجع تقلید شیعیان مسئله فلسطین را موضوع مهمی دانسته و فرمودند: از صهیونیست نباید غافل بود. این رژیم نامشروع و غیر قانونی است و در هر حال مشغول ضربه زدن می باشد و در طی مذاکرات برجام نیز از هیج ضربه ای خودداری نمی کند.