دیدار حجت الاسلام کمساری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (رحمت الله علیه) با معظم له

افکار و اندیشه های امام خمینی(رحمت الله علیه) باید در حوزه ها تدریس شود.

6db112f9-7f5f-4cbb-977b-b739cf2e7288

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (رحمت الله علیه)؛ حجت الاسلام کمساری با اشاره به ابعاد برجسته شخصیت امام (راحل) فرمودند: از زمان آغاز غیبت کبری تا کنون شخصیتی جامع همانند امام (راحل) سراغ نداریم. امام خمینی توانست در زمان استبداد داخلی و استعمار بیگانگان انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و اسلام ناب محمدی را احیا نماید.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه معرفی شخصیت امام خمینی (رحمت الله علیه) در زمان کنونی را ضروری دانست و افزود: در شرایطی که دشمنان سعی در منزوی کردند فرهنگ اسلام و معارف قرآن داشتند امام (راحل) با اتکاء به خداوند و بر اساس فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) توانست مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کند و امروز شاهد فریاد اسلام خواهی در سرتاسر سرزمین های اسلامی هستیم.
معظم له جامعیت امام (راحل) را یکی از نکات برجسته بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزودند: معرفی امام (رحمت الله علیه) به جهانیان؛ شناساندن خلاصه اسلام می‌باشد، از این رو برای شناختن شخصیت امام (رحمت الله علیه) مطالعه آثار ایشان بویژه صحیفه امام و دفتر تبیان بسیار ضروری است و باید مبانی امام (رحمت الله علیه) در فقه، فلسفه، تفسیر، عرفان و تهجد و آگاهی به زمان و اوضاع سیاسی برای اندیشمندان به ویژه نسل جوانان بیان شود.
حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه افزودند: باید افکار و اندیشه های امام (رحمت الله علیه) در حوزه های علمیه تدریس شود تا مبانی فقهی، سیاسی، فلسفی ایشان در حوزه های علمیه زنده باشد.
معظم له پوشش و بیان افکار و اندیشه های امام خمینی (رحمت الله علیه) از سوی صدا و سیما را ضعیف توصیف کرد و خاطر نشان کرد: صدا و سیما برای صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و ترویج فرهنگ انقلاب باید افکار و اندیشه های امام (راحل) و نقش ایشان در هدایت و رهبری ملت مسلمان ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را برای مردم بازگو کند.
در ابتدا این دیدار حجت الاسلام کمساری ضمن تقدیم دانشنامه امام خمینی (رحمت الله علیه) گزارشی از فعالیت های پژوهشی و آموزشی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (رحمت الله علیه) از روند تدوین و شکل گیری دانشنامه خدمت حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی ارائه دادند.