دیدار حجت الاسلام پورخاقانی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور با معظم له

قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجار شکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می شود بایستند.

881896c4-e4a8-4bb7-8292-5122e86325c1

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی مرجع عالیقدر جهان تشیع پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور حجت الاسلام پورخاقانی به بیان اهمیت و جایگاه برجسته عدالت در قوانین اسلامی و تاکید فراوان در بیانات اهل بیت (علیهم السلام) پرداخته و فرمودند: یکی از اصلی ترین اهداف بعثت انبیاء برقراری عدل و عدالت در جوامع بشری بوده است.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به برنامه های پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) در توسعه عدالت در میان مسلمانان پرداخت و افزودند: قوانین و احکام اسلام در راستای برقراری حق و عدالت در میان اقشار مختلف جامعه است که این یکی از امتیازات دین مبین اسلام می باشد و به گواه تاریخ امیرمومنان علی (علیه السلام) برترین اسوه عدالت پیشگان است.
حضرت آیت العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به نامه حضرت امیر مومنان به مالک اشتر، علم و تقوا را مهترین شاخصه و معیار انتخاب قضات دانست و افزودند: در گزینش قضات باید بهترین افراد به جهت تقوا و پاکدامنی و آگاهی به احکام و قوانین اسلام انتخاب شوند چرا که قضات نقش برجسته ای در اجرای احکام و قوانین اسلام و برقراری عدالت در جامعه دارند.
مرجع تقلید شیعیان در ادامه استفاده از علوم و دانش روز برای دستیابی و کشف حقیقت در امور قضایی فرمودند: باید در تربیت قضات آگاهی و دانش به علوم و فناوری روز که مرتبط با قضاوت است نیز لحاظ شود تا قضات در کنار خیرخواهی و تقوا بتوانند بر اساس عدالت حکم صادر کنند.
مرجع تقلید شیعیان خستگی ناپذیری و صبر در رسیدگی به پرونده های قضایی را مهم دانسته و افزودند: قضات باید با قاطعیت و خستگی ناپذیری در مقابل هنجار شکنی هایی که سبب نارضایتی افکار عمومی می شود بایستند تا حقی از مردم ضایع نشود و با قاطعیت در هنگام صدور حکم حق و عدالت را در جامعه حکمفرما و از آرمان های اسلام و انقلاب صیانت کنند.
معظم له در ادامه فرمودند: متاسفانه چند روز قبل شاهد هنجار شکنی هایی بودیم که به نام جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جشنواره فیلم فجر صورت گرفت و به جای اینکه از آثار و اهداف انقلاب اسلامی گفته شود مطالبی خلاف شرع در آنجا مطرح شد. در صورتی که فلسفه انقلاب و هدف امام (رحمت الله علیه) پیاده سازی احکام اسلام ناب محمدی بوده و هست و رهبری معظم نیز در پی همین تفکر هستند تا اسلام ناب محمدی در جامعه پیاده شود. ما نباید به نام جشن پیروزی انقلاب و برگزاری جشنواره فیلم فجر شاهد هنجارشکنی و مطرح شدن مسائل خلاف شرع و خلاف اسلام باشیم، مسئولان امر باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی ها را بگیرند.
معظم له در ادامه ضمن تقدیر از تلاش هنرمندان متعهد در جهت ترویج اسلام و آرمان های انقلاب فرمودند: هنرمندان ما اکثراً متدین و متعهد به آرمان های انقلاب هستند و نباید اشتباه یک فرد را به پای همه نوشت و باید جلوی تکرار این گونه هنجارشکنی ها گرفته شود.