دیدار با جمعی از مدیران مجمع جهانی اهل بیت (ع)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ، ایشان امروز در دیدار جمعی از مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع) و دست اندرکاران همایش بین المللی حضرت ابوطالب نسبت به برخی فعالیت های تبلیغی و به ظاهر دینی علیه اعتقادات شیعی هشدار داد و گفت: گاهی کسانی در قالب جزواتی اعتقادات شیعه و اصول امامیه را منکر می شوند و علیه آن تبلیغ می کنند که باید هوشیار بود.

ایشان افزودند: امروز بدخواهان و وهابیت به میدان آمده اند و شیعه را می کوبند که باید از حقانیت اهل بیت(ع) دفاع شود، با وضعی که امروز عربستان سعودی و دشمنان علیه مسلمین به وجود آورده باید مراقب توطئه های دشمن علیه شیعه و مسلمانان بود؛ بنابراین باید مراقبت شود که کاری خلاف وحدت صورت نگیرد.

معظم له با تأکید بر این که شخصیت و وجهه حضرت ابوطالب باید به درستی برای جامعه تبیین شود، اظهار داشت: 100 صفحه در کتاب الغدیر به همین موضوع اختصاص داده شده است و باید تبیین شود که حضرت ابوطالب جایگاهی ویژه و با عظمت داشتند.

ایشان ادامه دادند: حضرت ابوطالب در مسیر حمایت از اسلام و پیامبر اکرم(ص) بسیار تأثیرگذار بود، ایمان و معنویت و فرهنگ محوری ایشان نیز در مرتبه بسیار عالی بوده است اما متأسفانه عده ای به نادرستی شخصیت دیگری از حضرت ابوطالب معرفی می کنند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که همه آباء و اجداد پیامبر اسلام(ع) موحد بوده اند، ابراز داشت: حضرت ابوطالب هم موحد با ایمان بودند اما کسانی در حق ایشان بی انصافی می کنند، قدرت، عظمت، عزت و شخصیت ایشان در عالی ترین سطح بود و با قدرت از پیامبر اسلام(ص) حمایت می کرد و اجازه نمی داد کسی به ایشان آسیب برساند.

معظم له با ابراز خرسندی از برگزاری همایش تبیین شخصیت حضرت ابوطالب عنوان کردند: باید با سنجیدن همه جوانب شخصیت عالی حضرت ابوطالب و حقانیت اهل بیت(ع) تبیین شود؛ نباید اجازه داد عده ای حقایق را به گونه ای دیگر جلوه دهند چرا که بسیاری از مواردی که گفته می شود مستند به احادیث جعلی است.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تأکید بر وحدت بیشتر شیعه و سنی به عنوان راهبرد مهم جهان اسلام خاطرنشان کردند: همه مسلمانان باید در جبهه متحدی در مقابل دشمنان امت اسلام مانند آمریکا و آل سعود قرار بگیرند.

ایشان اضافه کردند: امروز آمریکا، صهیونیست ها و غربی ها علیه امت اسلام در میدان آمده اند و باید با قدرت با آن ها مقابله کرد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی همچنین به وضعیت امروز بحرین و توطئه های دشمن برای خاموش کردن تشیع در این کشور اشاره کردند و گفتند: بحرین خاستگاه علما است و جایگاهی مهمی دارد اما با توطئه های آمریکا و عربستان به وضع امروز در آمده است.

ایشان افزودند: مردم بحرین باید به قیام خود ادامه دهند و به جهاد با دشمنان امت اسلامی بپردازند و اجازه ندهند که خواسته زور آن ها در کشورشان عملیاتی شود، در اوضاع پیچیده دنیای امروز باید بیدار و هوشیار بود و نباید فریب توطئه های دشمن را خورد؛ امروز عربستان با خرج پول های هنگفت سعی در ضربه زدن به امت اسلامی به ویژه در یمن، بحرین و نیجریه را دارد.