دست هایی می خواهند یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس فراموش شود

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با انتقاد از حذف عنوان شهید در کوچه ها و خیابان های تهران گفتند: دست هایی می خواهند یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس فراموش شود.

IMG_6869x

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی، ایشان ظهر امروز در دیدار جمعی از ایثارگران و آزادگان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفتند: ایثارگران مانند دژهای محکم در برابر دشمنان ظالم صف کشیدند و اجازه تعدی را به دشمن ندادند.

ایشان افزودند: ایثارگران با ایمان به خدا و مجاهدت در راه الهی با خداوند متعال معامله می کنند، هر پیامبر که فرستاده شده در یک دست کتاب هدایت داشته و در دست دیگر ابزار مربوط به جهاد داشته است، از این رو پیامبران برای هدایت و جهاد فرستاده شده اند.

معظم له با بیان این که 8 سال دفاع مقدس درس بزرگی برای ملت ایران است، اظهار داشتند: بعد از این که استکبار و استعمار اسلام را به حاشیه رانده بود، حضرت امام به عنوان شخصیتی بزرگ مانند پیامبران به میدان آمدند تا خواسته الهی و جبهه حق را بر باطل پیروز کنند اما دشمن جنگ تحمیلی را برای از بین بردن انقلاب و اسلام ناب به وجود آورد.

ایشان ادامه دادند: رزمندگان در دفاع مقدس جانانه به میدان آمدند و انقلاب را تثبیت کردند، همیشه باید یاد شهدا و دفاع مقدس را گرامی بداریم و این رشادت ها و دستاوردهای عظیم را نباید فراموش کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی نسبت به تلاش عده ای برای کمرنگ کردن توجه به شهدا و دفاع مقدس هشدار دادند و ابراز داشتند: نباید برخی بگویند که جریان شهدا و دفاع مقدس کهنه شده و باید فراموش شود.

ایشان با انتقاد از حذف عنوان شهید از کوچه های تهران عنوان کردند: متأسفانه عده ای نام شهید را که افتخاری برای ما به شمار می رود از خیابان ها و کوچه ها حذف کردند، اگر ما مراقب نباشیم چنین دست هایی برای کمرنگ کردن شهدا و دفاع مقدس وجود دارد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کردند: نباید ایثار و جانفشانی های شهدا و رزمندگان اسلام را فراموش کنیم، چه معنا دارد که نام شهید را از کوچه ها حذف کنند؟ معلوم می شود دست هایی به دنبال فراموشی یاد شهدا و فرهنگ دفاع مقدس هستند.

ایشان اضافه کردند: باید خدمات شهیدان، آزادگان و جانبازان تبیین شود تا همه بدانند باید این مجاهدان را روی چشم خود بگذاریم و احترام کنیم، امنیت کشور و حکومت اسلامی مرهون زحمات و جهاد رزمندگان اسلام است، البته جهاد رزمندگان برای خدا بوده اما مسؤولان و مردم وظیفه دارند قدر شما را بدانند

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان این که امروز دشمنان نسبت به انقلاب عداوت و کینه بیشتری دارند، گفتند: روزی دشمنان جنگ نظامی به راه انداختند اما امروز به روش های دیگری قصد نابودی انقلاب را دارند، امروز بی تفاوت بودن و ساکت بودن گناه است بلکه باید هوشیار و فعال باشیم.

ایشان با اشاره به اقدامات اخیر اروپایی ها افزودند: امروز اروپایی می خواهند به قول خودشان با واسطه گری مشکل ایران را حل کنند در حالی که اگر توانایی حل مشکل را دارند باید به مشکلات و معضلات جدی خود رسیدگی کنند.