انتقاد حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دام ظله العالی از سیاست یک بام و دو هوای غرب/ قدرت اسلام بدون جهاد و شهادت ممکن نیست

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی دام ظله گفتند : سردمداران کفر در برابر جنایات در بحرین و یمن چیزی نمی‌گویند، اما جریان فرانسه را محکوم می‌کنند. باید به آن‌ها گفت چرا در برابر بقیه جنایات ساکت هستید؟

5649c4f81d034 1

ایشان ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت یادواره سرلشکر پاسدار شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم، با اشاره به اینکه دین اسلام به تمام ابعاد زندگی انسان‌ها توجه دارد، افزودند: قدرت و عزت اسلام یکی از ابعاد مورد توجه اسلام است.اسلام در مقابل کینه دشمنان قرار دارد که کافران، یهودیان و اسرائیل، منافقین از جمله دشمنانی هستند که در قرآن کریم معرفی شده‌اند.

معظم له ادامه دادند : در قرآن کریم خداوند 34 بار به جهاد اشاره کرده است به گونه‌ای که پیامبران برای مقابله با دشمنان همیشه جهاد کرده‌اند. به غیر از جهاد راهی برای عزت و قدرت وجود ندارد؛ تمام پیامبران الهی نیز در همین مسیر گام برداشته اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دام ظله با اشاره به اینکه جهاد در صحنه زندگی باید زنده نگه داشته شود، اظهار داشتند : جهاد باید به وسیله تبلیغات سمعی و بصری زنده نگه داشته شود و بدون جهاد اسلام نه عزت و نه قدرت خواهد داشت.

ایشان وصیت نامه شهدا بسیار آموزنده دانستند و عنوان کردند: بیشتر شهدا در وصیت نامه های خود بیان کرده اند که به خاطر ولایت فقیه به جبهه و جنگ رفته اند و برخی نیز خطاب به امام خمینی(ره) بیان کرده اند تو ابراهیمی و ما اسماعیل تو هستیم واین عرصه نبرد قربانگاه و منا است و افتخار می کنیم که شهید شده ایم. در برخی از نقاط کشور از وصیت‌نامه شهدا کتاب‌های خوبی تهیه و در اختیار جوانان قرار گرفته است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: با بیان اینکه اینکه جهاد چندین تعریف دارد، گفتند: جهاد با کفار، دفاع و جهاد با بغات یعنی مبارزه با کسانی که حکومت اسلامی را قبول نکرده اند سه نوع جهادی هستند که در درس های خارج معرفی می شوند اما امام خمینی(ره) از قرآن کریم 8 نوع جهاد استفاده کرده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی دام ظله با بیان اینکه قیام در مقابل فتنه ، یکی از ابعاد جهاد است ، اظهار داشتند : ایجاد داعش خود یک فتنه است؛ عربستان نیز یک فتنه است که در ظاهر قرآن چاپ می کند و خادم حرم الشریفین است اما در داخل دشمن اسلام ناب است و پول های بسیاری را برای حمایت و تجهیز داعش صرف می کند.

معظم له با محکوم کردن سیاست یک بام و دو هوای غرب در مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریسم، تصریح کردند: سردمداران کفر در برابر حادثه فرانسه اعتراض کرده‌اند که باید بگوییم شما چرا در برابر فجایع یمن و سوریه ساکت مانده‌اید؟ با این شرایط ما باید هوشیار باشیم و اسلام ناب را زنده نگاه داریم.

مرجع عالیقدر شیعیان با بیان این که خط اصلی سیاست اسلام این است که مسلمانان در قدرت باشند و این به غیر از جهاد و شهادت ممکن نیست، گفتند: در صدر اسلام هنگامی که شخصی به شهادت می رسیده است تعداد زخم های او را شمارش می کرده اند که هر زخم به معنای مدال بوده است و امام حسین(ع) به دلیل این که فردی به تعداد زخم های او زخم بر تن نداشته است سید الشهدا نامیده شده است.