آیت الله العظمی نوری همدانی : هنر هفتم برای ترویج ایثار، شهادت و مجاهدت استفاده شود

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گفتند: نشر فرهنگ ایثار از طریق تصاویر و وصایای شهدا هم در سطح جامعه و هم در سطح ادارات و وزار

5859677a6ed47 1

مرجع عالیقدر افزودند : هر ملتی جهاد را ترک کرد، فقر و خواری و ذلت نصیبش شد و دینش نیز از بین خواهد رفت. ایشان ادامه دادند: در این راستا باید تصاویر شهدا به همراه وصایای شهدا که گویای تفکر شهدا نسبت به مساله ایثار و شهادت است، در سطح شهر نصب شود. این اقدام از سوی مدیرکل بنیاد استان قم انجام شده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی گفتند : نشر فرهنگ ایثار از طریق تصاویر و وصایای شهدا هم در سطح جامعه و هم در سطح ادارات و وزارتخانه ها نیز باید انجام گیرد، در این راستا با توجه به تاثیر هنرهای سمعی و بصری بر ترویج فرهنگ باید فیلم هایی اثر گذار ساخته شود.

استاد برجسته حوزه علمیه اضافه کردند: همچنین برای نشر فرهنگ ایثار وشهادت باید از مدارس شروع کرد، کتب درسی دانش آموزان که نسل های انقلاب اسلامی هستند، باید فرهنگ جهاد و شهادت و فداکاری مجاهدان را منتقل سازد.

معظم له خاطرنشان کردند : قرآن عزت و اقتدار مسلمین را در گرو حفظ و احیای این فرهنگ می داند، بالاتر از هر خوبی، خوبی دیگری است و بالاتر از شهادت خوبی وجود ندارد و مقام شهدا بعد از انبیا و معصومین(ع) قرار دارد.