دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با مرجع عالیقدر

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی در دیدار اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی گفتند: کار شما کار بسیار مهمی مخصوصا در دنیای امروز است؛ اهل بیت(ع) تأکید فراوان بر احیای امرشان داشته‌اند.

5862597a4c16f 1

ایشان افزودند : از روزی که خداوند متعال عالم را آفریده، حق و باطل در مقابل هم صف آرایی داشته‌اند و در این زمینه شناخت امام و وجود رهبر از جانب خدا برای بیان حق بسیار مهم است؛ در اصول کافی بابی به نام باب الاضطرار الی الحجه است یعنی ناگزیر در خلقت انسان‌ها حجت و رهبری از جانب خداوند معین شده است.

مرجع عالیقدر ادامه دادند : اولین فردی که خداوند آفریده، حجت و امام است و آخرین فرد نیز که قبض روح می‌شود، امام است و وجود امام در جامعه بشریت دارای آثار و فیض و برکات فراوان است. در این موضوع جای کار بسیار است که مردم را از جهات مختلفی از جمله شناساندن دشمنان اهل بیت(ع) روشن کرد. اساسا دجال یک شخص معین نیست، بلکه صفت یک گروهی است که این‌ها همیشه با اسباب و فرهنگ سازی و سیاست سعی در منحرف کردن مردم از راه حق داشته‌اند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی خطاب به اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی تصریح کردند: کار شما کار بسیار وسیعی است که کتاب‌هایی در این موضوع نوشته شده است؛ مسئله مهدویت به حدی مهم است که از ابتدای بعثت درباره آن روایاتی بیان شده است. معظم له با بیان اینکه این انقلاب انتظار ظهور است و مزایایی که مربوط به انتظار ظهور است، در این انقلاب دیده می‌شود، گفتند: از طرفی مستضعفان، محرومان و مظلومان جهان بیدار و به تدریج متحد می‌شوند، از طرفی نیز استکبار و دشمنان اهل بیت(ع) و اسلام روز به روز در مقابل این‌ها صف آرایی می‌کنند و این دو روند تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد یافت.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به فرمایشی از امیرمؤمنان اضافه کردند : حضرت علی(ع) در شماره ۲۰۰ کلمات قصار نهج البلاغه می‌فرمایند دنیا به ما رو خواهد کرد بعد از اینکه دنیا در برابر ما پشت کرده و چموش شده بود همانطوری که ش‌تر بد خو بر فرزند خود توجه می‌کند. مرجع عالیقدر شیعیان تصریح کردند : کسی که منتظر ظهور است، چه بمیرد و چه بماند خداوند اجر او را خواهد داد. این‌ها برای دلگرمی مردم است که همینقدر بشناسند و منتظر ظهور باشند و فکر نکنند پس از مرگ ما چه اتفاقی خواهد افتاد، اگر هم بمیرند مثل آن است که در رکاب و خیمه آن حضرت بوده‌اند. ایشان با بیان اینکه برکات و ثمرات انقلاب اسلامی، در نتیجه زحمات امام راحل به وجود آمد، گفتند: امام خمینی(ره) در جای جای کلماتشان دارند که این انقلاب مقدمه ظهور آن حضرت است و به ظهور متصل خواهد شد. ح

ضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با تأکید بر اینکه باید مسئله انتظار ظهور را که از ثمرات انقلاب اسلامی است را شایع کرد، گفتند: این انقلاب زمینه ظهور را در دنیا فراهم می‌کند، چرا که دین را به حاشیه رانده بودند و اکنون که اسلام به متن زندگی آمده است و لرزه بر اندام استکبار و صهیونیست و ایادی آن‌ها انداخته است. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت جایگاه رهبر معظم انقلاب ابراز داشتند: باید بدانیم که در غیبت امام عصر(ع)، مقام معظم رهبری، قائم مقامی ایشان را دارد و باید مقام معظم رهبری را به مردم شناساند و این مسئله ساده‌ای نیست؛ باید به انقلاب و رهبری چنین دیدی داشت که در غیبت امام عصر(عج) یک شخصی باید باشد که در حوادث و واقعه به آن مراجعه کرد و این نگاه، نگاهی مذهبی و دینی است. اگر مردم با چنین دیدی نسبت به انقلاب و رهبری نگاه نکنند، مسؤول هستند و لازم است امروز این مطالب بیان شود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی گفتند : افتخار ما طلبه‌ها این است که جزو لشکر امام عصر(عج) هستیم و هر روز صبح هم با آن حضرت بیعت می‌کنیم که در این راه استقامت داریم تا با ظهورش چشم‌های ما روشن شود.