دیدار مسئولان اقشار بسیج کشور با مرجع عالیقدر

مسئولان اقشار بسیج کشور ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی با معظم له دیدار کردند.

586a4f8c03177 1

مرجع عالیقدر در این دیدار با اشاره به اینکه رسالت پیامبران هدایت بندگان الهی است گفتند : خداوند پیامبران را به‌منظور هدایت مردم مبعوث کرده و انسان را نیز با فطرت پاک آفریده است تا سخن هدایتگران را شنیده و هدایت شوند.

ایشان بابیان اینکه خداوند هیچ‌گاه زمین را از وجود حجت خالی نگذاشته است، افزودند : خداوند متعال با توجه به نیاز انسان به ولی و راهنما، همواره رهبرانی را برای راهنمایی آن‌ها در زمین قرار داده است، نخستین انسانی که آفریده‌شده رهبر است و آخرین انسانی هم که قبض روح می‌شود، رهبر است.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با تأکید بر اینکه مردم به راهنمایی‌های رهبر و پیشوا خود نیاز دارند، اظهار داشتند : مقام معظم رهبری نمونه بارز رهبری شجاع و فقیهی کار بلد است که نظام اسلامی ایران را به‌عنوان کشوری اسلامی و مقتدر در جهان رهبری می‌کند، در کشورمان میلیون‌ها مسلمان عاشق شهادت حضور دارند که به ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) اعتقاد داشته و در راستای تحقق هرچه زودتر آن تلاش می‌کنند.

معظم له با اشاره به جایگاه نهج‌البلاغه در نزد شیعیان اظهار داشت: نهج‌البلاغه یکی از ذخایر معنوی ماست و باید با این کتاب آشنا شویم، امام علی(ع) در نهج البلاغه بر اهمیت مسئله معرفت خداوند تاکید کردند. در بیش از 700 آیه قرآن کریم هم در خصوص مسئله شناخت خداوند و آثار آن صحبت شده است. این کتاب بعد از قرآن به‌عنوان مهم‌ترین مرجع و ذخیره شیعیان به شمار می‌رود، دارای سه قسمت است و بیشتر به مسئله معرفت خداوند تأکید دارد. استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به‌ضرورت خداشناسی توسط انسان تصریح کرد: انسان باید به این مسئله توجه کند و آن را اولویت خود در زندگی قرار دهد، به این صورت که باید جهان خلقت را بشناسد زیرا از این طریق می‌تواند به شناخت خداوند برسد.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تصریح کردند : باید سعی کنیم انقلاب را با همین گرمی و حرارت نگهداریم، اعتقاد ما این است که انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است. این انقلاب مستضعفان را بیدار کرده و استکبار می‌خواهد چراغ این انقلاب را خاموش کند.