مرجع عالیقدر در درس خارج فقه امروز : کشاندن اختلافات به سطح جامعه مصلحت نیست

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی درس خارج فقه امروزشان در مسجد اعظم، از کشاندن اختلافات از سوی مسؤولان به سطح رسانه ها و جامعه به شدت انتقاد کردند.

586cc672659c7 1

معظم له با انتقاد از شیوه برخی مسؤولان که سخنی را مطرح می کنند و توقع دارند کسی پاسخی به آنها ندهد، به مسؤولان کشور توصیه کردند از کشاندن اختلافات به سطح جامعه و رسانه ها اجتناب کنند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی توجه به وحدت را یکی از توصیه های همیشگی حضرت امام دانستند و با تاکید بر تقویت وحدت در جامعه، تصریح کردند: باید بیش از پیش به فکر تقویت وحدت در جامعه باشیم، اختلاف نظر مشکلی ندارد اما باید این اختلافات در اتاق های دربسته مطرح شود؛ مسؤولان اگر مشکلی دارند با هم بنشینند و مشکلات را حل کنند.

ایشان گفتند: در کشوری که ولی فقیه دارد اختلاف و تفرقه نباید وجود داشته باشد، کشاندن اختلافات به سطح رسانه ها و جامعه به مصلحت نیست.یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب حفظ وحدت از سوی مسؤولان و مردم است، ایشان توقع دارند که اختلافات به سطح جامعه نکشانده شود. مرجع عالیقدر شیعیان اظهار داشتند: البته برخی خودشان به مردم حرف هایی را می زنند و بعد توقع دارند کسی جواب شان را ندهد.تحت هیچ شرایطی نباید از وحدت دست برداریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در ادامه درس خارج خود با اشاره به فرمایشی از حضرت امام درباره لزوم توجه به مباحث اخلاقی در حوزه های علمیه، خواستار توجه بیش از پیش حوزویان به این مساله شدند. معظم له تصریح کردند: حضرت امام می فرمایند اگر حوزه ها از داشتن مربی اخلاق و جلسات پند و اندرز خالی باشند محکوم به فنا خواهد بود، علم اصول و فقه به معلم نیاز دارد، در چنین شرایطی چطور می توان انتظار داشت برای علوم معنوی و اخلاقی مربی و استاد نداشت.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی خاطرنشان کردند : اگر فردی عالم باشد اما اخلاق و تهذیب نداشته باشد مشکل است که بتواند بر نفس اماره غلبه پیدا کند؛ چنین فردی در جامعه نیز اثرگذار نخواهد بود.