دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مرجع عالیقدر

سیدرضا صالحی امیری دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی با مرجع عالیقدر دیدار کرد .

5880a05206038 1

معظم له در این دیدار گفتند : وسعت کار هیچ وزارتخانه ای همچون وزارت فرهنگ و ارشاد نیست و به همین دلیل باید رویکرد انقلابی را در این وزارتخانه حاکم کنید. ایشان افزودند : فرهنگ مهمترین بُعد زندگی انسان است و مهمترین حرف را در چالش ها و سازش ها می زند. ایشان افزودند: پیامبران الهی همیشه دعوت خود را از فرهنگ آغاز کردند؛ ساختن فرهنگ صحیح از توصیه های اسلام است؛ خداوند کریم علاوه بر تعلیم کتاب، حکمت را نیز به مردم می آموزند و این وظیفه بر عهده پیامبر و پیشوایان دین است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ادامه دادند : فیلم ها، کتب و مطبوعات و فضای مجازی امروز دارای وسعت عظیم است و مباحث قرآنی از جمله وظایف این وزارت خانه به شمار می رود. مرجع عالیقدر با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم، ارتباط با حوزه و علما است که وزارت ارشاد باید این ارتباط را روز به روز بیشتر کند. گفتند : همیشه همه دولت ها و حکومت ها به رسانه ها احتیاج دارند و باید به آن توجه کنند؛ مردم نیز از ما می خواهند مشکلات را به دولت منعکس کنیم؛ ما نیز بیان کرده ایم که مباحثی چون دیرکرد اقساط ربا و حرام است، ولی این مشکل حل نمی شود.دولت باید به حرف های روحانیت ترتیب اثر بدهد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی خاطرنشان کردند : مسایلی چون کنسرت‎ها در کشور برگزار می‌شود که با این شکل که در آن بی‌حجابی و اختلاط انجام شود با اسلام همخوانی ندارد؛ اسلام با تفریح مشکلی ندارد، ولی با ضدارزش مشکل دارد. معظم له تاکید کردند : اسلام با هنر مشکل ندارد، بلکه هنرپرور است؛ خودِ قرآن و نهج‌البلاغه هنر است؛ اسلام از هنری دفاع می‌کند که با ارزش‌ها همخوانی داشته باشد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با تأکید بر ضرورت نظارت بر قیمت ها افزودند: در همه جای کشور قیمت اجناس باید یکسان باشد، متأسفانه نظارت لازم بر قیمت ها وجود ندارد، روحانیت حرف ها را می زند اما دولتمردان باید به آن توجه داشته باشند.

ایشان گفتند : در روزنامه ها نوشته که یکی از مسؤولان بیان کرده که درهای اقتصادی ایران بر روی آمریکا باز است این در حالی است که آمریکا جز بد و بی راه به ما نگفته و همواره توطئه کرده است، مسؤولان باید در گفتار و رفتار خود دقت داشته باشند.