دیدار اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس وحدت با آیت الله العظمی نوری همدانی

اعضای ستاد برگزاری سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی دیدار کردند.

5886e8c48a033 1

معظم له در این دیدار با بیان این که ناهیت شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت(ع) ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند باید تبیین شود، گفتند: این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند. ایشان افزودند : : باید سعی کنیم اسلام را آن طور که قرآن گفته است، معرفی کنیم و تلاش کنیم تا با تحصیل قدرت، شرایطی را به وجود بیاوریم که هیچ جبار، ظالم و ستمگری جرأت مقابله و صحبت کردن علیه اسلام و نظام اسلامی را نداشته باشد. مرجع عالیقدر با اشاره به اهمیت قدرت آفرینی اسلام و نظام اسلامی، خاطرنشان کردند: اگر این قدرتی که قرآن بیان کرده و لازمه جامعه اسلامی است، به وجود بیاید دیگر کسی مانند ترزا می جرأت نمی کند که در بحرین و در حضور مسؤولان سعودی و دیگر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، علیه ایران صحبت کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تصریح کردند: برگزاری کنفرانس های تقریب خوب است، اما قدرت ندارد تا جلوی صحبت های امثال ترزا می را بگیرد و ما باید شرایطی را به وجود بیاوریم که چند نفر از افراد شاخص، قهرمانان شجاع و تأثیرگذار جهان اسلام، کفن پوش به میدان آمده و متحد شوند تا قدرت واقعی اسلام نشان داده شود. ایشان ادامه دادند: یکی از کارهایی که در بحث تقریب مذاهب باید صورت بگیرد، معرفی اسلام ناب است، اسلامی که در قرآن و سخنان اهل بیت(ع) بیان شده است و نه اسلامی که در کتاب های دیگر آمده است، چرا که آن تعاریف از اسلام، مخالف اسلام ناب است و هم چنین سعی شود شیعه به صورت دقیق معرفی شود چرا که ما از نظر برهان، منطق و دلیل چیزی کم نداریم و باید با مدارک قوی خودمان، تشیع راستین را معرفی کنیم چرا که ما تابع فرهنگ اهل بیت(ع) هستیم و کربلا و عاشورا را داریم که با استفاده از این فرهنگ غنی، همیشه شیعه دربرابر جباران، مستکبران و ظالمان ایستاده و مقاومت کرده است.

مرجع عالیقدر شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به ضرورت معرفی صحیح اهل سنت، عنوان کردند: باید تعریف صحیحی از اهل سنت در برابر وهابیت صورت بگیرد و بیان شود که ما با اهل سنت وحدت داریم و اجازه ندهیم خلط مبحث صورت بگیرد که همه اهل سنت را تکفیری و وهابی معرفی کنند. حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی گفتند: در عین حالی که قدرت و تبلیغات داریم، باید باب مناظره را نیز باز بگذاریم؛ شیعه انگلیسی که هیچ نسبتی با فرهنگ اهل بیت ندارد و در برابر دشمن سکوت می کنند را معرفی کنیم و این موضوع روشن شود که اگر کسی تابع اهل بیت است، در برابر دشمن ایستادگی کرده و فداکاری می کند.

معظم له با تأکید بر عدم نرمش در تعریف اسلام ناب، اضافه کردند : باید مراقب بود که در تعریف اسلام و تشیع، نرمش زیادی صورت نگیرد چرا که اسلام ناب، آن اسلامی است که در مکتب اهل بیت(ع) وجود دارد و توسط امام و رهبری بیان شده است و اگر این نرمش زیاد شود، تصور می کنند که آن ها حق هستند و تشیع مکتب باطل است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در پایان خاطرنشان کردند: باید آن چنان قدرتی به وجود بیاوریم که حکام بحرین جرأت نکنند سه جوان را شهید کنند و شیعه را تحت فشار بگذارند، امروز روز سکوت نیست و روز حرکت و فعالیت است و یک عده کفن پوش باید علیه آل سعود و آل خلیفه به میدان بیایند.