مرجع عالیقدر : هر کس به فکر تکیه کردن به بیگانه باشد، خیانت کرده است / پرداخت دیرکرد به بانک ها حرام است

حضرت آیت ‌الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی تاکید کردند: باید بدانیم که تکیه بر بیگانه خیانت است، همگان بدانید که در هیچ زمانی بیگانگان دلشان برای ملت و کشور ما نسوخته و اگر کسی بخواهد به آنها تکیه کند، خیانت کرده است.

588885256cac9 1

معظم له امروز (6 بهمن) در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم به فرارسیدن ماه بهمن اشاره کردند و گفتند: این ماه یادآور بسیاری از اقدامات و تاریخ درنظام اسلامی اسلامی ایران است که اثرات بسیاری نیز به همراه داشت. ایشان افزودند : در سال های پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کل کشور جوش و خروش وجود داشت و مردم همواره منتظر امام راحل بودند، نباید این صحنه های تاریخی فراموش شود و همواره باید بیان کرد.

حضرت آیت ‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به حضور روحانیون در انقلاب گفتند: روحانیون در صف جلوی این حرکت انقلابی بودند و دوشادوش مردم تلاش کردند تا این نظام به پیروزی برسد.پس از این حضور پرشور مردم و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مشخص شد که مردم خواستار نظام اسلامی هستند و جریان آمریکایی در کشور از بین رفت. ایشان در ادامه به رئیس جمهور شدن ترامپ در آمریکا اشاره کرد و اضافه کردند : با این انتخابات و همچنین جریانتی که در این کشور رخ داده است، معلوم شد آمریکا ازدورن پاشیده است و جایگاهی ندارد. مرجع عالیقدر افزودند : در آمریکا مخالف های بسیاری به وجود آمده و مسئولان نمی توانند درون کشور خود را اداره کنند که نشانه ضعف آمریکایی هاست.در حالی که آمریکا توان اداره کشور خود را ندارد، چطور می خواهد دنیا و ما را اداره کند، آمریکا توان اداره کشور خود را ندارد و از این امر عاجز شده است.

حضرت آیت ‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تاکید کردند: باید بدانیم که تکیه بر بیگانه خیانت است، همگان بدانید که در هیچ زمانی بیگانگان دلشان برای ملت و کشور ما نسوخته و اگر کسی بخواهد به آنها تکیه کند، خیانت کرده است. ایشان خاطرنشان کردند : یکی از مشکلات کشور ما ربا است و این موضوع باید از بین برود، دیرکرد گرفتن تسهیلات بانکی حرام و رباخواری استو ربا باید از بانک‌ها برچیده شود. مرجع عالیقدر در واکنش به تبلیغات بانک‌ها مبنی بر پرداخت دیرکرد در تاریخ مقرر برای بخشودگی آن گفتند: این مال اصلا بخشودگی ندارد، چون مال خود مردم است و دیرکرد حرام است؛ شما می‌خواستید از مردم پول اضافه بگیرید و این بخشودگی نیست.

حضرت آیت ‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی بر لزوم تکیه بر ظرفیت درونی کشور تاکید کردند و گفتند: اگر سرمایه‌های مردم در بانک‌ها صرف صلاح کشور و امور کشاورزی و صنعت شود، پیشرفت خواهیم کرد اما تا رباخواری باشد، مملکت پیشرفت نمی‌کند. مردم درباره دیرکرد به ما نامه می‌نویسند و ما به هر اندازه می‌گوییم دیرکرد، رباخواری است، بازهم بانک‌ها دریافت می‌کنند؛ البته ما مقاومت می‌کنیم و ثابت‌قدم هستیم و ربا باید برچیده شود.