آیت الله العظمی نوری همدانی:خون انقلاب باید در رگ‌های حوزه های علمیه جاری باشد

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی امروز در همایش حوزه انقلابی و رسالت‌های آن که در مصلای قدس شهرقم برگزار شد ، گفتند: انقلابی بودن حوزه یعنی اینکه روح انقلاب در خون و رگ‌های حوزه جاری باشد.

588a3f3fa5d05 1

مرجع عالیقدر شیعیان با بیان اینکه در گذشته حکومت در دست سلاطین و پادشان بوده است و مردم نیز از این موضوع ناراحت بودند و علیه ظلم های رژیم ستم شاهی مقابله می کردند افزودند : جریان تحریم تنباکو و نهضت مشروطیت نمونه‌های بارز این اقدامات بوده که مردم علیه رژیم اقدام کردند؛ ولی مردم نتوانستند نتایج لازم را از این اقدامات بدست بیاورند. ایشان ادامه دادند : با بیان اینکه انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که با پرچم اسلام توانست بر پادشاهان و سلاطین پیروز شود. انقلاب اسلامی عزت و قدرت را به مردم ایران هدیه داد و باید همیشه این انقلاب را زنده نگه‌داریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی خاطرنشان کردند : حوزه و روحانیت همان گونه که در مبارزات انقلاب اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی پیشتاز بود، امروز نیز باید در صحنه حضوری فعال و مستمر داشته باشد. معظم له با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم انقلاب اسلامی حکومت ولایت فقیه در کشور است، گفتند : امروز جمهوری اسلامی ایران با حکومت ولایت فقیه توانسته است دستاوردهای بزرگی از نظر علمی، سیاسی در جهان داشته باشد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام علیه انقلاب اسلامی، اظهار داشتند : ملت ایران با استقرار انقلاب اسلامی دست آن‌ها را از منافع و ثروت‌های نهفته در ایران کوتاه کرد و آنها دشمن قسم خورده ملت ایران شدند و باید همواره با دشمنان مبارزه کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی فرهنگ جهاد و شهادت را یکی دیگر از شاخصه‌های انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: جمهوری اسلامی در مردم خودباوری ایجاد کرد و مردمی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در برابر آمریکا خود باخته بودند امروز در برابر تمام ابرقدرت‌های جهان ایستاده‌اند و توطئه‌های آن‌ها را خنثی می‌کنند. مرجع عالیقدر با بیان اینکه برخورد شدید با صهیونیسم از دیگر شاخصه‌های انقلاب اسلامی است، افزودند: اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید می‌کنند که حوزه باید انقلابی بماند یعنی اینکه روح انقلاب در خون و رگ‌های حوزه همیشه جاری باشد و حوزه بایستی هر کجا چیزی خلاف انقلاب مشاهده می کند با جدیت با آن برخورد کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به فعالیت‌های گسترده دشمنان در فضای مجازی، تصریح کردند: امروز دشمنان اسلام سرمایه‌گذاری عظیمی در سایت‌ها و فضای مجازی علیه اسلام و تشیع انجام دادند و سعی دارند با شبهه افکنی نسل جوان را از انقلاب خاموش کنند و این رسالت حوزویان است که با تجهیزات کامل به مقابله با این توطئه‌های دشمنان بپردازند.