مرجع عالیقدر در دیدار اساتید بسیجی دانشگاه های کشور : تاریخ انقلاب برای نسل جوان بازگو شود

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی با بیان اینکه نباید هیچگاه در برابر دشمنان انفعالی عمل کنیم، گفتند: امروز در هیچ کجای جهان همانند جمهوری اسلامی ایران امنیت وجود ندارد و باید همواره تاریخ انقلاب را بازگو کنیم تا نسل جوان بداند که این ام

588ca32c653ee 1

معظم له امروز در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی دانشگاههای کشور با بیان اینکه اسلام نسبت به قدرت و عزت مسلمان بسیار تاکید دارد،‌اظهار داشتند: البته خداوند اصولی را برای مسلمانان در نظر گرفته است که با رعایت آنها میتوانند عزتنمندانه زندگی کنند. ایشان از علم به عنوان نخستین جایگاه انسانی یاد کردند و افزودند: انسانهای جاهل هیچگاه نمیتوانند عزتمند زندگی کنند؛ بنابراین باید همیشه بدنیال کسب علم باشیم، در روایات نیز آمده است که اگر کسی در دوران کودکی و جوانی علم را کسب نکند در دوران پیری پیشرفیتی نخواهد داشت.

مرجع عالیقدر ایمان و باورداشتن به مسائل اعتقادی را اصل دوم در مسائل انسانی دانستند و گفتند: اصل سوم عقل یا همان بصیرت است، باید توجه داشته باشیم ممکن است برخی ها عالم باشند ولی عاقل نباشد و اینکه رهبر معظم انقلاب بر بصیرت داشتن تاکید میکنند همان عقل است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تقوا و تعهد را اصل چهارم عنوان کردند و ادامه دادند: فرهنگ جهاد و شهادت پنجمین اصلی است که با رعایت آن میتوانیم عزتمندانه عمل کنیم که خوشبختانه امام خمینی(ره) تحولی بنیادین در جهان ایجاد کرده است. معظم له اضافه کردند : امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی توانست تمام مستضعفان جهان را در برابر استکبار جهانی با یکدیگر متحد کند و از این رو دشمنان از انقلاب و جمهوری اسلامی کینه به دل گرفته اند.

ایشان با بیان اینکه نباید هیچگاه در برابر دشمنان انفعالی عمل کنیم، تصریح کردند : امروز در هیچ کجای جهان همانند جمهوری اسلامی ایران امنیت وجود ندارد و باید همواره تاریخ انقلاب را بازگو کنیم تا نسل جوان بداند که این امنیت چگونه بدست آمده است.