مرجع عالیقدر : اسلام پیش از انقلاب، اسلام بدون ظلم ستیزی بود

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی با تشریح ارکان اساسی انقلاب اسلامی، گفتند: اسلام پیش از انقلاب، اسلام بدون ظلم ستیزی بود که امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را در جامعه تبیین و نهادینه کردند.

58907763c8b20 1

مرجع عالیقدر ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی، نیروهای پایور سازمان بسیج، اعضای سپاه امام خامنه ای، مسؤولان بسیج هنرمندان، بسیج اصناف، بسیج ورزشکاران و بسیج کشاورزی با گرامی داشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشتند: شکر نعمت یک وظیفه برای انسان است که باید در برابر نعمت های الهی به جا آورده شود.در چنین روزی نعمت بسیار بزرگی برای ایران اسلامی به وجود آمد و آن ورود امام خمینی(ره) به جمهوری اسلامی ایران است. ایشان با بیان این که قرآن کریم سه دشمن برای اسلام معرفی کرده است، گفتند: نخستین دشمنان، کفار هستند که هیچ گاه دوستان ما نمی شوند؛ منافقان دومین دشمنان اسلام هستند و در برابر آن ها همیشه باید احتیاط کرد؛ سومین دشمنان اسلام، صهیونیست ها هستند که سخت ترین دشمنانند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ادامه دادند: در طول سالیان استعمار و پیش از انقلاب اسلامی، اروپا و غرب بر کشورهای اسلامی تسلط داشتند و سعی در نابودی هویت و فرهنگ اسلامی کردند و مسلمانان را از پیشرفت بازداشتند؛ سیاست های ما نیز به دست آن ها رقم می خورد؛ در زمینه اقتصادی هم وابسته به غرب و مصرف کننده بودیم. معظم له افزودند: با زحمت و سختی های فراوان، امام خمینی(ره) به ایران اسلامی قدم گذاشتند و بار دیگر مجد، عظمت و قدرت را به اسلام بازگرداند و اسلام ناب محمدی را در این کشور نهادینه و تبیین کردند. ایشان با بیان این که انقلاب اسلامی سه رکن اساسی دارد، بیان داشتند : نخستین رکن انقلاب اسلامی ایران، اسلام است؛ اسلام پیش از انقلاب، اسلام بدون ظلم ستیزی بود.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی به آمران به معروف و ناهیان از منکر توصیه کردند: عزیزانی که قصد امر به معروف و نهی از منکر دارند، باید ابتدا منکرها و معروف ها را بشناسند؛ امروز منکر کلان، استکبار است.

معظم له مردم را دومین رکن اساسی انقلاب اسلامی دانستند و گفتند: پیش از انقلاب مردم برده اربابان بودند و مردم اصلا به حساب نمی آمدند؛ امام خمینی(ره) مردم را از بردگی استبداد و استکبار نجات و به آن ها درس خود باوری و شجاعت دادند. استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این که ولایت فقیه، سومین رکن اساسی انقلاب اسلامی است، اظهار داشتند: کاخ نشینان اهمیتی به فقرا و مردم نمی دادند و این ولایت فقیه بود که به کوخ نشینان توجه کرد و فرمودند که یک موی کوخ نشینان بر همه کاخ نشینان ترجیح دارد. مرجع عالیقدر شیعیان تصریح کردند: امروز دو صف بندی در دنیا وجود دارد که یک طرف مستکبران و غربی ها هستند و طرف دیگر اسلام و مسلمانان هستند؛ فرهنگ جهاد و شهادت ترس از دشمن را از دل های مسلمانان ریشه کن کرده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تأکید کردند: بر دشمنان و منافقان باید سخت گرفت تا جرأت نکنند علیه اسلام و مسلمانان اقدامی کنند؛ بسیجیان و ملت ایران باید با تمام توان پشتیبان ولایت فقیه باشند؛ مردم باید آمادگی نظامی، فکری و روحی خود را حفظ کنند، چرا که این نظام، زمینه ساز ظهور حضرت حجت(عج) است.