آیت الله العظمی نوری همدانی:ایمان و معنویت عامل پیروزی بر دشمن است

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی ایمان و معنویت را عامل پیروزی بر دشمن برشمردند و عزت و اقتدار اسلام را برگرفته از روحیه جهاد دانستند.

58beb1ded03b3 1

مرجع عالیقدر در دیدار با جمعی از اعضای مراکز تعالی معنوی فرماندهان کوثر، سپاه امام علی(ع)، مرکز ولایت سازمان بسیج و برادران و خواهران آموزش و پرورش تهران با اشاره به اهمیت جهاد در آموزه های اسلامی گفتند: مسأله جهاد در راه خدا از موضوعاتی است که بارها در قرآن مورد تأکید قرار گرفته است و رمز عزت و قدرت اسلام در موضوع جهاد نهفته است. ایشان افزودند: خداوند متعال زحمت و تلاش کسانی که در راه خدمت به جامعه گام بر می دارند را بی نتیجه نمی گذارد و مجاهدانی که در این عرصه مشغول خدمت هستند از اجر الهی برخوردارند. معظم له تصریح کردند: دین اسلام هرگز اجازه نمی دهد که انسان در برابر ظلم و ستم ساکت باشد و ضرورت جهاد در برابر ظلم و ستم باعث شده تا تربیت شدگان مکتب دین در برابر مستکبرین آرام و بی تفاوت نباشند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با اشاره به تفاوت جنگ و جهاد از نظر اسلام خاطرنشان کردند: از دیدگاه اسلام، جنگ با جهاد تفاوت زیادی دارد به طوری که جنگ حربه ای برای زورگویی و تسلط حاکمان بر آب و خاک کشورها است اما جهاد به معنای تلاش برای از میان برداشتن ظلم و ضد ارزش ها و جایگزین کردن عدالت و ارزش های الهی است. مرجع عالیقدر شیعیان گفتند: در تفکر اسلامی ایمان و معنویت راهبرد اصلی در پیروزی بر دشمن است و در زمان پیامبر(ص) نیز لشکر اسلام با تعداد اندکی بر لشکریان انبوه دشمن پیروز می شدند که علت اصلی آن روحیه معنویت و ایمان آنها بود. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کردند: شایعه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی با اراده، ایمان و اخلاص حزب الله از بین رفت و با اینکه ارتش اسرائیل از مجهزترین سلاح ها بهره می برد اما در جنگ غزه و لبنان در برابر نیروهای اندک حزب الله که مجهز به سلاح ایمان، تقوا و اخلاص بودند شکست خورد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی حفظ و ماندگاری یاد شهدا را از مهمترین وظایف نسل کنونی دانستند و اضافه کردند : در 8 سال دفاع مقدس، جوانان مخلص و با ایمان ایران اسلامی با نثار جان خود، باعث شکست دشمن شدند و همانگونه که رهبر انقلاب هم فرمودند، نباید اجازه داد تا یاد و خاطره جانبازی ها و ایثار و استقامت رزمندگان جبهه حق از بین برود. معظم له خاطرنشان کردند : این یک قاعده الهی است که اگر ملتی جهاد نکند، حکومت، علم و ارزشها به آنها داده نمی شود و این جهاد و ایثار مردم بود که باعث شد تا نظام شاهنشاهی از بین رفته و حکومت الهی با حاکمیت ولایت فقیه شکل بگیرد.