دیدار سفیرجدید ایران در عراق با آیت الله العظمی نوری همدانی

سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق امروز با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی با معظم له دیدار و گفتگو کرد .

58c19bfe596ac 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی در این دیدار با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت و حشد الشعی در عراق، گفتند: این پیروزی‌ها بسیار مهم است، مبارزات باید با برنامه‌ریزی تا پیروزی نهایی ادامه پیدا کند. ایشان با بیان این که باید بر وحدت و اتحاد مسلمانان و دوکشور تأکید شود، افزودند: اگر مسلمانان با یکدیگر متحد بودند کارشان امروز به اینجا نمی رسید.هر ضربه ای که دشمن به اسلام و مسلمانان زده از راه ایجاد اختلاف و به صورت های گوناگون بوده است، عراق جایگاه خاصی دارد که اعتاب مقدسه در آن وجود دارند، هر چه ایران و عراق با یکدیگر بیشتر متحد باشند به نفع اسلام و مسلمانان خواهد بود. مرجع عالیقدر با اشاره به حضور زائران ایرانی در عراق برای زیارت حرم های اهل بیت، اظهار داشتند: باید رفاه این مسافران تأمین و عزت و احترام آن ها حفظ شود تا زائران با آرامش بتوانند سفر داشته باشند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ادامه دادند: انقلاب اسلامی ایران در کل جهان اثر گذاشت و تحولی ایجاد کرد، مقاومت در برابر استکبار و صهیونیست مسأله بسیار مهمی است، قدرت مقاومت در پرتو اتحاد و وحدت شکل می گیرد. معظم له با اشاره به توفیقات جبهه مقاومت و حشد الشعی در عراق در مبارزه با داعش گفتند: این پیروزی ها بسیار مهم است و مبارزات باید با برنامه ریزی تا پیروزی نهایی ادامه پیدا کند، مرگ این است که انسان بنشیند و دشمن دست درازی کند و زندگی این است که انسان بمیرد تا اجازه غلبه دشمن را ندهد.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی خاطرنشان کردند : نیروهای عراقی و حشدالشعبی با یاری ایرانخوب عمل کردند و توانستند پیروزی های خوبی در موصل به دست بیاورند، باید مراقب بود که تروریست ها مجددا راه فرار نداشته باشند و دوباره رخنه نکنند.