مرجع عالیقدر : معارف ناب و عمیق قرآن کریم برای جهانیان تبیین شود

حضرت ‌آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی تأکید کردند:معارف ناب و عمیق قرآن کریم باید برای جهانیان تبیین و به آنها شناسانده شود.

58c19e8f86fdc 1

مرجع عالیقدر امروز دیدار رییس سازمان اوقاف و دست اندرکاران برگزاری مسابقات بین المللی قرآن با تقدیر از فعالیت های سازمان اوقاف به ویژه در زمینه برنامه های قرآنی گفتند: معارف ناب و عمیق قرآن کریم باید برای جهانیان تبیین و به آنها شناسانده شود. ایشان افزودند: توجه به قرآن و توسعه برنامه های قرآنی در داخل کشور و همچنین تقویت آن در بعد بین المللی امری بسیار مهم به شمار می رود، از این رو مسؤولان سازمان اوقاف باید بیش از پیش در این زمینه تلاش کنند.خوشبختانه فعالیت های اوقاف سبب ترویج فرهنگ قرآن در کشور شده است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی با تاکید بر ضرورت ترویج تدبر در قرآن اظهار داشتند: بنده چند سال توفیق شاگردی علامه طباطبایی را داشتم که ایشان همواره بر تدبر و تفکر بر قرآن تأکید می کردند، قرآن یکی از بزرگترین معجزه های الهی است که پیامبر اسلام نسبت به آن تحدی کردند. معظم له ادامه دادند: قرآن کریم از نظر فصاحت و بلاغت کتابی ویژه محسوب می شود که کسی نمی تواند همانند آن بیاورد، باید معارف عمیق قرآن کریم و دستورات حیات بخش آن برای جهانیان بیان شود تا بدانند پیامبر اسلام چه کتاب گوهرباری را به عنوان معجزه آوردند. مرجع عالیقدر شیعیان با بیان این که جهاد در اسلام انواع گوناگونی دارد، گفتند : انواع جهاد شامل دعوت به اسلام، دفاع از کیان دین و جهاد با کسانی که در برابر قدرت اسلامی خاضع نیستند می شود.مبارزه برای نجات مستضعفین و قیام برای اقامه عدل ازدر دیگر انواع جهاد است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی گفتند: در مسابقات قرآنی باید توجه بیشتری به مفاهیم و مبانی کلام قرآن صورت گیرد، سازمان اوقاف می‌تواند در قالب‌های گوناگون و با استفاده از فرصت برگزاری مسابقات قرآنی به این امر اهتمام داشته باشد.