حمایت آیت‌الله العظمی نوری همدانی از تحصن کنندگان خراسان جنوبی

حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی از سخنان نسنجیده و حاشیه ساز استاندار خراسان جنوبی انتقاد کردند و از وی خواستند به جای حاشیه پردازی به فکر حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

58c3e8ff9ba48 1

ایشان ظهر امروز در دیدار نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه استان خراسان جنوبی مقیم قم از تحصن کنندگان این استان در پی سخنان نسجنیده استاندار این استان، حمایت کردند. مرجع عالیقدر ضمن انتقاد از بی توجهی مسؤولان به خواسته متحصنان، تصریح کردند: امروز مردم از آسیب های اجتماعی و مشکلات معیشتی و اقتصادی به شدت رنج می برند و نیاز است تا حمایت های لازم از آن ها صورت بگیرد، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که برخی استانداران به جای حل مشکلات معیشتی مردم به دنبال حاشیه سازی هستند.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی ضمن تاکید مجدد بر حل مشکلات اقتصادی و پیگیری مطالبات معیشتی مردم به اعتراض طلاب خراسان جنوبی علیه استاندار این استان اشاره کردند و گفتند: حمایت از علما و روحانیان امری ضروری است، ما نیز از آن ها حمایت خواهیم کرد و این حرکت انقلابی باید همچنان ادامه یابد. ایشانادامه دادند: سخنان نسنجیده و حاشیه دار استاندار خراسان جنوبی پذیرفتنی نیست، استاندران به جای حاشیه سازی، دغدغه ها و گلایه های مردم را در اولیت کاری خود قرار دهند.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی همچنین به سابقه تاریخی مردم متدین و ولایتمدار خراسان جنوبی اشاره کردند و اظهار داشتند: در طول تاریخ مردم این استان به عنوان افرادی انقلابی و متدین شناخته شده اند و همچنان نیز در این راه استقامت دارند و در مسائل دینی و مذهبی نیز پیشگام بوده اند.