مرجع عالیقدر : مسئولان در ارتقای معیشت مردم کوشا باشند/ خوشبختانه نظام اسلامی امنیت را به بهترین شکل ایجاد کرده است

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی بر لزوم گسترش و ارتقای معیشت مردم از سوی مسئولان تاکید کردند.

58f4c8df13dac 1

معظم له ظهر امروز در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و خارجی مجلس شورای اسلامی با ذکر این مطلب که حکومت اسلامی سه وظیفه مهم را بر عهده دارد گفتند: این وظایف از سوی بزرگان دین به ما گوشزد شده است و حکومت‎ها باید خود را نسبت به آن متعهد بدانند. مرجع عالیقدر اولین وظیفه حکومت اسلامی را ایجاد امنیت ذکر کردند و افزودند:خوشبختانه نظام اسلامی ایران این امنیت را به بهترین شکل ایجاد کرده است و در حالی که در منطقه ای زندگی می کنیم که کانون آشوب است؛ ولی ایران در بهترین شرایط امنیتی است.

ایشان گفتند: این امنیت در حالات مختلفی متجلی می شود که امنیت روانی، اعتقادی و فکری جامعه در کنار امنیت جانی و جسمی از اولویت‎هایی است که یک حکومت به عهده دارد. معظم له اظهارکردند: از دیگر وظایف یک حکومت اسلامی نسبت به مردم ایجاد عدالت در کشور است؛ مردم و جامعه نسبت به هم دارای حقوقی هستند که امام سجاد(ع) در رساله حقوق خود به 50 حقوق اشاره می‎کند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی بیان کردند: ارزانی و فراوانی نعمت و در کل ارتقای معیشت مردم از دیگر عناصری است که یک حکومت باید نسبت به آن اقدام کند؛ انقلاب اسلامی از بدو تاسیس سعی کرده است که در این راه گام بردارد و در این زمینه‎ها نیز توفیقات فراوانی داشته است ولی جای کار زیادی باقی است. مرجع عالیقدر شیعیان خاطرنشان کردند: انقلاب ما انقلابی مردم و دینی است و امام راحل نیز تاکیدات بسیاری به حمایت از مردم داشته اند؛ امام روی توجه به مردم تاکید بسیاری داشتند و امیدواریم مسئولیت پذیری نسبت به مردم بیشتر شود. ایشان ادامه دادند : وقتی قیمت‎ کالا و خدمات نسبت به گذشته این چنین تغییر می‎کند و میوه‎های کم کیفیت با قیمت چند برابری عرضه می‎شود، بسیاری از مردم قدرت خرید آن را ندارند، معلوم می‎شود که در خصوص ارتقای معیشت مردم کار زیادی در پیش داریم.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی اظهار داشتند : در همه عرصه‎ها باید با تدبیر عمل کرد و باید سعی کنیم روز به روز مشکلات مردم و کشور را حل کنیم؛ زیرا نظامی که می‎خواهد زمینه ساز ظهور باشد باید زمینه‎ها به خوبی ایجاد کند.