آیت الله العظمی نوری همدانی : مسوولان تمام وقت خود را به خدمت مردم بگذرانند و از حاشیه سازی خودداری کنند

حضرت آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالی ضمن تجلیل از حضور حماسی مردم در روز قدس، گفتند: امروز روز خدمت به مردم است و به طور جد از همه خصوصا مسوولان می خواهیم تمام وقت خود را به خدمت مردم بگذرانند و نیاز های مردم را توجه کنند و از حاشیه ساز

594e6c183e1b3 1

معظم له امروز در دیدار عده ای از طلاب و فضلای ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی روز قدس فاظهار داشتند : حضور مردم در روز قدس در شهرهای مختلف در هوای گرم و زبان روزه دارای پیام مهمی است . مهمترین پیام این است که مبارزه با صهیونیست و ایجاد کنندگان آن تا محو شدن اسرائیل ادامه خواهد داشت .

مرجع عالیقدر ادامه دادند : اسلام هیچ گاه مرز جغرافیایی معین نکرده است؛ بلکه در کلام مولای متقیان امیر مومنان این گونه بیان شد حمایت از مظلوم و دشمنی با ظلم مرز نمی شناسد و امروز می بینم این وصیت امام خمینی (ره) در بیشتر کشور ها در حال برگزاری است و مردم راهپیمایی روز قدس را با شکوه انجام می دهند. معظم له روز قدس را روز وحدت و انسجام و همبستگی دانستند و افزودند : امروز روز خدمت به مردم است و این وحدت باید در عصر غیبت حول محور ولی فقیه باشد . این در حد شعار نیست بلکه اعتقاد دینی ماست .

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی تصریح کردند : به طور جد از همه خصوصا مسوولان می خواهیم تمام وقت خود را به خدمت مردم بگذرانند و نیاز های مردم را توجه کنند و از حاشیه سازی خودداری کنند و سخنان رهبری را عملی نمایند . تولید و اشتغال را پیگیری کنند و با همت بلند خود ایران اسلامی را به هدف عالی که امام و رهبری ترسیم کردند ، برسانند.

ایشان تبیین مسائل فرهنگی و پیگیری آن را از ضروریات دانستند و ادامه دادند : طلاب و فضلای حوزه و همچنین دانشجویان به طور خود جوش پیگیری مسائل سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در چارچوب قانون باشند. مثلا در مسله 2030 رهبری فرمودند ومراجع هم تاکید کردند در نهایت اعلام به ابطال آن شد؛ اما این ابطال باید قبل از دستور بر اجرایی شدن آن صورت می گرفت؛ تا از ادامه اجرایی شدن آن جلوگیری شود. مرجع عالیقدر شیعیان اظهار داشتند : روحیه مطالبه گری موجب پیشرفت جامعه است و باید مسوولان پاسخ دقیق دهند و مثل حقوق های نجومی بی پاسخ نماند.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی مدظله العالی همچنین با اشاره به حمله تروریستی در کراچی پاکستان این جنایت خونین را محکوم کردند.