آیت الله العظمی نوری همدانی : تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسئولان نظام را تخریب کرد

حضرت آیت الله العظمى نورى همدانى مدظله العالى با بیان اینكه من نمیدانم چرا عده ای که بعضا مسولیت هم دارند اصرار دارند همیشه حاشیه سازی کنند و جامعه را دوقطبی نمایند گفتند : تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسوولان نظام را تخریب کرد،

595b488c584b8 1

حضرت آیت الله العظمی حسین نوری همدانی مدظله العالى امروز در دیدار با مبلغان جهادی ماه مبارک رمضان، تبلیغ چهره به چهره را بسیار سازنده توصیف کرده و گفتند : نیاز شهرستان ها به حضور مبلغ و روحانی بسیار زیاد است و طلاب محترم که تا حدودی درس خوانده و مراتبی از علم و اخلاق را کسب کرده اند با توکل به خدا و اخلاص به شهرها برگردن و برای خدا و خشنودی حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه خدمت جهادی را به مردم آغاز کنند و با علم و اخلاق اسلامی خود مردم را هدایت کنند .

ایشان با اشاره به وضعیت فعلی جامعه افزودند : امروز دشمن دست به كار است و بیش از هر زمان در حال تبلیغ علیه دین مى باشد و شبهاتی را در جامعه مطرح می کند.

مرجع عالیقدر تصریح كردند : این وظیفه ماست که با دقت بررسی کنیم و پاسخ دهیم ، امروز نیاز جامعه براین است که حقیقت دین را ابلاغ کنیم و مبانی و اصول دین را تحریف یا تفسیر به رای نکنیم و اگر اطلاع دقیق و مبنای نداریم تحقیق و بررسی کنیم تا هم جامعه گمراه نشود و هم جایگاه دین خدشه دار نگردد. معظم له خاطر نشان كردند : امروز روزی است که باید در امور فرهنگی کار شود . چون پایه و اساس هر جامعه مبتنی بر فرهنگ آن جامعه است ، جامعه باید آرامش داشته باشد اختلاف و درگیری و تفرقه افکنی به کشور آسیب می رساند .

حضرت آیت الله العظمى نورى همدانى مدظله العالى با بیان اینكه من نمیدانم چرا عده ای که بعضا مسولیت هم دارند اصرار دارند همیشه حاشیه سازی کنند و جامعه را دوقطبی نمایند گفتند : تخریب قوا کار درستی نیست و نباید مسوولان نظام را تخریب کرد، اما این نباید جوری تلقی شود که نقد هم نکنید. نقد باید باشد و مسوولان هم از نقد منصفانه استقبال کنند ولی تاکید میکنم که منصفانه باشد . ایشان تاكید كردند : نقد منصفانه به این معناست كه اگر ضعف را می ببنیم ،خدمت ها را هم در نظر بگیریم و جوری تلقی نکنیم که هیچ خوبی نیست و فقط مشکل است این به کشور ضربه میزند . موجع عالیقدر با بیان اینكه به هیچ وجه نباید این همه خدمت که بعداز انقلاب انجام شد بخاطر مسائل سیاسی و حزبی نادیده گرفته شود اضافه كردند : مسوولان منتقدان منصف و دلسوز را پذیرا باشند و سعی نشود با عناوین مختلف جلوی افراد را گرفت .نباید توقع داشت که مردم وقتی دشمنی آمریکا را میبینند سکوت کنند . مردم توقع دارند که مسوولان ما تحریمهای جدید سنا که ایجاد میشود یا اموال مردم را مصادره میکنند در مقابل آمریکا موضع بگیرند نه اینکه یک عده توجیه یا سکوت کنند. حضرت آیت الله العظمى نورى همدانى مدظله گفتند : توقع این است که در فرانسه منافقین جلاد که هفتده هزار شهید ثمره جنایت آنهاست جمع می شوند و علیه کشور و ملت و نظام ما حرف میزنند مسوولان تذکر دهند،

ایشان به مناسبت هفته قوه قضائیه تخریب های که نسبت به مسوولان و عملکرد دستگاه قضایی کشور شد نا مناسب دانسته و ادامه دادند : نقد خوب است کار هیچ کس بی نقص نیست ولی این حجم از تخریب نسبت به قوقضاییه صحیح نیست همانطور که تخریب هیچ کدام از قوا و ارکان نظام صحیح نیست ایشان اظهارداشتند : البته موضع صریح و قاطع و شفاف رییس دستگاه قضایی و مسئولان قوه پیرامون مسائل مربوط به نظام و انقلاب قابل تقدیر است .

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مدظله العالى با انتقاد شدید از کسانی که سپاه را تخریب یا در صدد تضعیف آن هستند گفتند : این هجمه به سپاه اصلا قابل پذیرش نیست من به صراحت اعلام می کنیم کسانی که سپاه و نیروهای مسلح را تخریب می کنند همنوا با دشمن است، آمریکا و اروپا سپاه را تحریم می کنند و عده ای هم در داخل تخریب میکنند این چه کاری و چه فکری است که در کشور عده ای در حال طرح آن هستند خواسته یا ناخواسته کسانی که پروژه تخریب سپاه پاسداران را دنبال می کنند همنوا با دشمنان نظام و مردم هستند سپاه که امنیت کشور را بحمدالله حفظ کرد در عرصه های دیگر هم میتواند موفق باشد.

ایشان در پایان تاکید کردند: مسوولان باید بسیار در گفتارشان دقت داشته باشند و همه وحدت خود را حول محور رهبری حفظ کنند اگر اختلاف نظر هم دارند به جامعه نکشانند و همه با کمک هم بفکر خدمت به این مردم که همیشه در نگهداری انقلاب گوش به فرمان امام و رهبری بودند باشند که با حفظ اصول انقلاب و آرمان امام (ره) وشهیدان دشمن نا امید خواهد شد . الحمدلله این کشور متعلق به اهلبیت علیهم السلام است و همه زیر پرچم اسلام ناب در مقابل مستکبران خواهیم ایستاد و کمک خود را از هیچ مظلومی در دنیا دریغ نخواهیم کرد .