مرجع عالیقدر : انقلاب باید قدرت خود را به جهانیان نشان دهد / اربعین فرصتی مناسب برای نشر معارف اهل بیت (ع) است

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی )با بیان این که انقلاب باید قدرت خود را به جهانیان نشان دهد، گفتند: هر انسانی باید با عزت، قدرت، شجاعت و عظمت حرکت کند که انقلاب نیز این گونه حرکت کرده است.

59eb1e1501eb0 1

مرجع عالیقدر پیش از ظهر امروز در دیدار با هیأت امنای موکب حضرت معصومه(س) با تسلیت ایام محرم و صفر با تصریح بر این که جریان حق همیشه با استفاده از سلاح های معنوی با جریان باطل مقابله می کنند اما اهل باطل از سلاح های مادی استفاده می کنند، اظهار کردند: در تمامی زمان ها غلبه، توجه و بیدارگری به نفع اهل حق بوده است زیرا امکانات معنوی و فرصت های معنوی تأثیر می گذارند نه مادی.

معظم له ادامه دادند: در تاریخ نمونه های فراوانی وجود دارد که نشان می دهد طرفداران حق با سلاح معنوی به میدان می آیند. حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی )با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع)، گفتند: در هر زمانی جباران و ستمگران با عاشورا مخالف هستند و در دنیایی که کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا است، تلاش می کنند تا عاشورا را خاموش سازند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کردند: در محرم سال جاری عزاداری در امارات، بحرین، عربستان و مصر ممنوع اعلام شده و جرم شناخته می شود، در سال گذشته نیز چند مصری که در پیاده روی اربعین شرکت کردند از سوی دولت مصر مورد بازخواست قرار گرفتند.

ایشان با بیان این که امام حسن عسکری(ع) زیارت اربعین را از نشانه های مؤمن می داند، ابراز کردند: در زمان امام حسن عسکری(ع) مردم در روز اربعین به صورت گروهی به زیارت امام حسین(ع) می رفتند که این حرکت، مانوری در مقابل دشمنان اهل بیت(ع) بوده است.

حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی (مدظله العالی ) گفتند: متوکل عباسی در دوران حکومت 20 ساله خود 17 مرتبه قبر امام حسین(ع) را تخریب کرده است و نخستین جریمه را برای زیارت قبر امام حسین(ع) وضع کرد که شکر خدا امروزه پیاده روی اربعین هر ساله با شکوه بیشتری انجام می شود و به همین دلیل است که زیارت امام حسین(ع) و برگزاری مجالس امام حسین(ع) برای دشمن سنگین است. معظم له اضافه کردند : ائمه معصوم(ع) دوست دارند گاهی مؤمنان، ولایت و ولایت مداری خود را در مقابل دشمنان اظهار کنند به گونه ای که امام حسن عسکری(ع) بلند خواندن بسم الله در نماز را از نشانه های مؤمن می داند زیرا اهل تسنن یا بسم الله نمی گویند و اگر هم می گویند آهسته می گویند اما ائمه می گویند بسم الله را بلند بگویید و حقانیت خود را نشان دهید.

مرجع عالیقدر شیعیان تصریح کردند : انقلاب نیز باید قدرت خود را نشان دهد و به شکر خدا امروز ایران اسلامی توانسته است در مضجع همه، انقلاب و عزت خود را حفظ کند چنانچه امروزه دشمنان همیشه از تحریم موشکی ایران سخن می گویند اما ایران از افزایش قدرت موشکی سخن می گوید زیرا انسان باید همیشه با قدرت، عزت، شجاعت و عظمت حرکت کند که انقلاب نیز این گونه حرکت کرده است.