همه گرفتاری های منطقه به دلیل حضور رژیم صهیونیستی است

حضرت آیت الله العظمی نوری‌همدانی«مد ظله العلی» با اشاره به تلاش آمریکا برای معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تأکید کردند که همه گرفتاری های منطقه به دلیل حضور همین رژیم جعلی است ...ما ریشه اسرائیل را سست می کنیم.

5a2bb50fbd584 1

 

پیش از ظهر امروز حضرت آیت الله العظمی نوری‌همدانی«مد ظله العلی» در دیدار با جمعی از روحانیان و مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که دو موضوع در قرآن کریم با تعبیر خاصی یاد شده است، اظهار داشتند: یک مسأله نفر و کوچ کردن است که هم برای جهاد و هم برای تفقه در دین از آن یاد شده است.

معظم له افزودند: در سوره توبه حرکت و کوچ کردن برای آموختن فقه بیان شده است؛ امروز طلاب باید آن قدر نسبت به دین درک عمیق و وسیع داشته باشند که بتواند نسبت به همه ابعاد زندگی فقیهانه برخورد کند و با مبانی دینی به همه احتیاجات و مشکلات پاسخ بگوید.

ایشان با اشاره به این که همکاری با سپاه پاسداران و طلبگی جمع بین دو کوچ کردن است، عنوان داشتند: شما در حقیقت هم برای جهاد در راه خدا و هم برای تفقه در دین گام برداشته اید که این موضوع  ارزش زیادی دارد، فضیلت عالم و روحانی در روایات بسیار تاکید شده و از اولین ساعاتی که برای طلبگی گام برمی دارد در مسیر خدا قرار می گیرد، اما زمان ما زمان خاصی است به ویژه برای طلاب وظایف سنگینی به وجود آمده است و به همین جهت کمبود عالم داریم.

بسیاری از مراکز دینی و حساس کشور از کمبود روحانی رنج می برند.

حضرت آیت الله العظمی نوری‌همدانی«مد ظله العلی» با تأکید بر این که امروز امام جماعت، امامت جمعه و قاضی روحانی بسیار کم داریم، خاطرنشان کردند: هر طلبه ای در هر مرکزی هست باید بداند که زیر ذره بین است و به همین جهت هر مقدر از نظر اخلاص و اخلاق رشد کند سخن وی نیز اثر بیشتری دارد.

ایشان ابراز داشتند: روحانی از نظر سواد و معلومات باید در حد عالی باشد، امام راحل هم چون فقیه و اهل علم بود توانستند این انقلاب را رقم بزنند که مردم با جان و خون خود در رکاب ایشان قرار گرفتند، چرا که مردم دنبال هر ندایی راه نمی افتند و زندگی خود را فدا نمی کنند.

معظم له در ادامه با بیان این که مباحثه و مذاکره علمی برای طلاب بسیار ضروری و واجب است، عنوان داشتند: در روایت داریم علمای امت اسلام در حالی محشور می شوند که به آنها جوایزی داده می شود که هر قدر از علم بیشتری برخوردار باشند و هرچه افراد بیشتری را هدایت کرده باشند جایزه آنها سنگین تر خواهد بود.

استاد برجسته حوزه با تأکید بر مطالعه کتب علوم دینی بیان داشتند: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کتاب های بالینی برای طلاب است؛ هر یک از ما باید دفتری داشته باشیم که دارای فهرست بندی و موضوع بندی باشد که بتوانیم برای زمان احتیاج به راحتی به آنها مراجعه کنیم.

حضرت آیت الله العظمی نوری‌همدانی«مد ظله العلی» خاطرنشان ساختند: در گذشته دشمنان، اسلام را به حاشیه برده بودند ولی حضرت امام(ره) دین را به صحنه زندگی مردم آورد و از این جهت بدخواهان به جنگ با ملت ما روی آوردند.

معظم له در پایان با تأکید بر این که تمام این گرفتاری های موجود به دلیل حضور صهیونیست ها در منطقه است، اظهار داشتند: آنها نمی توانند قدس را مرکز حکومت شیطانی خود معرفی کنند و همین حضور مردم روز به روز آنها را به نابودی و انزوا خواهد کشید، ما نیز باید تلاش کنیم که ریشه این رژیم جعلی را سست تر کنیم.