مسلمانان نسبت به مسئله قدس و مقدسات دینی حساس باشند

قدس از مسائلی است که باید تمام مسلمین نسبت به آن حساس باشند و اجازه ندهند افرادی مانند ترامپ برای قدس شریف و مردم فلسطین تکلیف تعیین کند وآنها را از سرزمین خود بیرون کنند.

5a2faa4d5c7ec 1

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله العالی» پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ در مورد بیت المقدس گفتند: قدس از مسائلی است که باید مسلمانان نسبت به آن حساس باشند و اجازه ندهند افرادی مانند ترامپ برای مردم فلسطین تکلیف تعیین کند و آنها را از سرزمین خود بیرون کنند.

معظم له افزودند: اسرائیل دولتی کودک کش است و به زور سرزمین مسلمانان را غصب کرده و با تحرکاتی که امروز بوجود آورده می خواهد برای خود پایتختی را فراهم کند، این درحالی است که اصلا آنها سرزمینی ندارند و همه چیز آنها از آن ملت فلسطین است؛ بنابراین یکی از وظائف مهم مسلمین شناخت همین تفکرات ضد دینی است.

ایشان توجه بیشتر به مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داده و گفتند: اگرجامعه در این مسائل به رشد و شکوفایی برسد می تواند گامهای مؤثرتری برای آینده بردارد.

معظم له با بیان اینکه رشد فرهنگی و سیاسی نیازمند به بصیرت سیاسی و اجتماعی است، افزودند: انسانهای با بصیرت گرفتار فریب نمی شود و در شرایط سخت و فتنه راحت می توانند تصمیم گیرند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله العالی» با بیان اینکه از جمله درس های بشر برای سعادت، داشتن ایمان، تقوا، نظم، خدا شناسی و معرفت به ائمه اطهار و شناخت دین است، افزودند: انسان های مؤمن دارای حیات طیبه بوده و مرگشان نیز در پاکی است، مقام شهید و شهادت از مقامات خاص در پیشگاه خداوند است که خدا به افراد خاص عنایت می کند. شهدا در قیامت ازجایگاه ویژه ای برخوردار خواهند بود.