دیدار فرماندهان نیروی انتظامی و مسئولان بازرسی نواحی بسیج سراسر کشور با معظم له

خداوند بر اساس آنچه در دل مردم است سرنوشتشان را تغییر می دهد بنابراین نباید به هیچ عنوان مسئله انقلاب اسلامی را فراموش کرد و همواره باید آن را مد نظر قرار دهیم.

5a3e32b93ef0c 1

 

 

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله العالی» ظهر امروز در دیدار با جمعی از جانشینان فرماندهان نیروی انتظامی در سراسر کشور و مسئولان بازرسی نواحی بسیج سراسر کشور با اشاره به آیه یازده از سوره رعد( إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ) اظهار داشتند: خداوند بر اساس آنچه در دل مردم است سرنوشتشان را تغییر می دهد بنابراین نباید به هیچ عنوان مسئله انقلاب اسلامی را فراموش کرد و همواره باید آن را مد نظر قرار دهیم.

معظم له با تأکید بر شناخت ارکان انقلاب افزود: هر انقلاب پایه و اساسی دارد؛ بنابراین نخستین کار در مورد انقلاب اسلامی مطالعه ارکان انقلاب و دوم مطالعات ثمرات انقلاب و سومین بحث انقلاب نیز شناخت آسیب های انقلاب است.

مرجع تقلید شیعیان جهان اسلام همچنین بیان کردند: اسلام در زمان جاهلیت به وجود آمد و قدرت های مذهبی؛ مانند: یهود و نصاری در برابر اسلام خاضع و خاشع شدند، و در گهواره این تمدن عظیم، علمای بزرگی به وجود آمدند. با نگاهی به کتب علوم مختلف قدیم دیده می شود تمام اصطلاحات علوم  قدیم عربی است و همه نشأت گرفته از اسلام است.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله العلی» شناخت تمدن عظیم اسلام و در نظر گرفتن آن را یکی از امور مهم دانسته و افزودند: در طول تاریخ میان شیعه و سنی اختلافات شدیدی وجود داشت و یکی از کارهای امام راحل برداشتن این اختلاف بود، چرا که ائمه(علیهم السلام) تأکید بر رفتن به مساجد اهل تسنن داشته و می گفتند نباید دشمنان از این اختلافات سوء استفاده کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اختلاف افکنی تدریجی دشمن میان اهل تسنن و تشیع گفتند: یکی ازثمرات این انقلاب وحدت میان شیعه و سنی است و هیچ گاه بدگویی میان ما و اهل تسنن وجود ندارد.

معظم له با بیان اهمیت فرهنگ جهاد و شهادت و احیا آن گفتند: میلیون ها جوان داریم که آرزوی شهادت دارند اما فرهنگ جهاد و شهادت در گذشته به این پرشوری نبود و همچنین  در کشور ما آلات و تجهیزات جهاد به شکل امروزی نبود، و کشور ما دائماً شکست می خورد.

معظم له بیان داشتند: در گذشته سلاطین، خود را مالک همه مردم می دانستند و مردم مانند برده در دست آن ها بودند، مردم در گذشته هیچ کاره بودند و ما در دوران سلاطین تاریخ ننگینی داشتیم. با مطالعه تاریخ علت عقب ماندگی کشور را می توان فهمید نخستین کاری که امام راحل انجام داد این بود که استبداد و استکبار را از کشورمان قل وقمع کرد.

ایشان نخستین رکن انقلاب را اسلام نامیده و گفتند: در گذشته اسلام را به حاشیه رانده و دین را از سیاست جدا کرده  بودند و می گفتند دین اسلام به بانوان بدبین است و یا حتی دین را افیون ملت ها می دانستند اما امام خمینی(ره) اسلام ناب محمدی را با انقلاب اسلامی احیا کرد.

در ادامه حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی«مد ظله العلی» با تأکید بر احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گفتند: در شیراز جشن هنر برگزار کردند و بر خلاف اسلام به جشن و پایکوبی پرداختند، در اسلام بیکاری و تلخی معیشت زندگی نیست بنابراین نخستین رکن انقلاب اسلام است و باید به تمام مبانی اسلام توجه داشته باشیم.

معظم له دومین رکن انقلاب را مردم دانسته و اظهار داشتند: امام راحل می گفتند بدبختی مردم از همین سلاطین و آمریکاست، در سه جای قرآن خداوند فرموده قوم یهود محکوم به ذلت است اما اینکه چنین ملتی با پشتیبانی آمریکا و غرب اگر برما غالب شوند بسیار جای تأسف است.

ایشان در ادامه با اشاره به زحمات و مجاهدت های امت اسلامی برای سرنگون کردن نظام ستم شاهی و برپای نظام مقدس اسلامی  مهمترین وظیفه مسئولین را خدمت به مردم دانسته و افزودند: همه نیروهای انتظامی و بسیج باید همواره با مردم بوده و در کنار مردم به خدمت مشغول باشند.

مرجع تقلید شیعیان سومین رکن انقلاب را ولایت فقیه دانسته و با تجلیل از مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری گفتند: ما معتقدیم این انقلاب به ظهور امام عصر(عج) متصل خواهد شد چرا که این انقلاب دینی و مذهبی است و در اخبار فراوانی آمده که در آخرالزمان از قم صدای اسلام ناب به کل جهان می رسد و در شرق و غرب کسی را نخواهیم داشت که صدای انقلاب به او نرسیده باشد.