توصیه های مهم معظم له خطاب به عزاداران حسینی و مسؤولان

اجازه بهانه جویی به مغرضان و بدخواهان ندهید/ لزوم بکارگیری همه امکانات برای مقابله با کرونا

b28739de-a5d5-4457-bbc8-816a0a88c5d7

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مد ظله العالی در سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم الحرم و موسم عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توصیه های مهمی خطاب به مردم، عزاداران حسینی و مسؤولان ارائه کردند.

معظم له با ابراز نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و پیامدهای آن در کشور، همگان را به رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توصیه اکید فرموده و اظهار داشتند: هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند شرایط را از این که هست خطرناک تر سازد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع با تاکید بر این که مقابله با ویروس کرونا بدون همکاری دقیق و همه جانبه مردم امکان ندارد، فرمودند: از مسؤولان محترم در بخش های مختلف نیز انتظار داریم با روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی به منظور کاهش مشکلات ناشی از گسترش ویروس همه سعی و توان و امکانات را بکار گیرند؛ از نیروهای مسلح، گروه های جهادی و بسیج نیز می خواهیم با همه توان و ظرفیت به کمک مسؤولان و دولت و مردم بشتابند.

ایشان در ادامه توصیه هایی خطاب به هیات های عزاداری، مداحان و خطبای محترم ارائه کرده و گفتند: اقامه عزای اهل بیت(ع) خاصه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) از افضل اعمال و قربات است؛ مردم ما عاشق و دلداده امام حسین(ع) هستند و این سرمایه بسیار ارزشمندی است که باید قدر آن را بدانیم؛ از همه عزاداران عزیز می خواهیم همچون سال گذشته که در خط مقدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بودند، در شرایط کنونی نیز این مراقبت ها را مضاعف کنند و اجازه بهانه جویی به مغرضان و بدخواهان ندهند.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی مد ظله العالی همچنین بیان داشتند: ما نیز همچون سال گذشته برنامه عزاداری محرم را با رعایت کامل نکات بهداشتی و با حضور یک سخنران و یک مداح برگزار می کنیم. امیدواریم با همت مسؤولان و رعایت همه مردم بزودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس باشیم.

حسین نوری همدانی

۵ محرم ۱۴۴۳